Sale Obsługi w ZUS otwarte od poniedziałku

Od 4 maja ZUS przywraca bezpośrednią obsługę klientów w swoich placówkach. Będzie można m.in. uzyskać informacje jak złożyć wnioski, dokumenty, a także w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE).

Fot. MK

ZUS podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. To bardzo ważne dla osób, które szukają informacji np. na temat rent i emerytur czy  chcą założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Otwarcie sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa.       W poniedziałki placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00, a w od wtorku do piątku od godz. 8.00 do godz. 15.00.

W jednostkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie, bez kontaktu z pracownikami składać dokumenty, wnioski czy pisma.

ZUS zachęca do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS  i korzystania z usług elektronicznych. Konto można założyć bez wychodzenia z domu, przez internet – za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również  w placówkach ZUS korzystając z pomocy pracowników.

Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej. Ze względu na bezpieczeństwo należy odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (przez czas obowiązywania wytycznych rządowych).

Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

Do odwołania pozostaną zamknięte Punkty Informacyjne ZUS w Nowym Dworze Gdańskim, Rumii i Ustce.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *