Zamknięcie przejazdu pod wiaduktem na ul. Szczecińskiej. Zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej

Od 1 lutego ponownie został zamknięty przejazd pod wiaduktem na ulicy Szczecińskiej. Utrudnienia mają związek z modernizacją linii kolejowej nr 202 na odcinku Słupsk – Lębork. Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku wprowadził zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej.


Całkowicie zamknięte zostały odcinki ulic Szczecińskiej i Tuwima w obrębie wiaduktu kolejowego, zarówno dla ruchu pojazdów samochodowych, jak i dla pieszych i rowerów. Dojazd i dojście do wszystkich przyległych posesji zostało utrzymane. Objazdy zamkniętego odcinka drogi wyznaczono dwoma alternatywnymi trasami: przez ulicę Grottgera, Witkacego i Przemysłową oraz przez ulicę Sobieskiego, 3 Maja, Wolności i Kołłątaja.

Ruch pieszy odbywa się ulicami Sobieskiego, Towarową, przez Dworzec Autobusowy i Dworzec PKP (przejście w poziomie torów) i ulicą Kołłątaja.

– W związku z zamknięciem od soboty, 1 lutego, odcinków ulic Szczecińskiej i Tuwima w Słupsku związanym z przebudową wiaduktu kolejowego informujemy, że w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego oraz zminimalizowania utrudnień zaplanowano tymczasowe zmiany organizacji ruchu mówi Tomasz Orłowski, dyrektor Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku.Wprowadzono istotne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Trasy linii 16 i 18 zostały poprowadzone alternatywnymi trasami – odpowiednio przez ulice Koszalińską i Witkacego oraz przez ulice Sobieskiego i 3 Maja.

Linia nr 16 w kierunku szpitala kursuje dotychczasową trasą ulicami: Koszalińską, Witkacego, Przemysłową do ul. Deotymy. W kierunku pętli 11 Listopada i os. Zachód od przystanku „Plac Dąbrowskiego 02” trasa linii zostanie poprowadzona ulicami: Wita Stwosza, Kasprowicza, Przemysłową, Witkacego i Koszalińską. Jednocześnie linia nie będzie obsługiwać przystanków na ul. Szczecińskiej.

Linia nr 18 w kierunku ul. Klonowej kursuje dotychczasową trasą ulicami: Sobieskiego, 3 Maja, Kołłątaja do Wojska Polskiego. W kierunku pętli 11 Listopada i os. Zachód od przystanku „Plac Dąbrowskiego 02” trasa linii zostanie poprowadzona ulicami: Kołłątaja, 3 Maja, Sobieskiego do Szczecińskiej (z zatrzymaniem na przystankach: Dworzec Kolejowy i Autobusowy 02, 3 Maja-Fabryczna 02, Sobieskiego-3 Maja 01, Sobieskiego-Banacha 02 i Sobieskiego-Ekonomik 02).

– Na skrzyżowaniu ulic Szczecińskiej, Sobieskiego i Krzywoustego w celu poprawy warunków ruchu przeprogramowano sygnalizację świetlną, uwzględniając zwiększone potoki pojazdów w ciągu trasy objazdu  informuje Tomasz Orłowski. – Ruch pomiędzy ulicami Szczecińską i Sobieskiego możliwy jest po dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Przy ulicy Szczecińskiej skręt w ulicę Sobieskiego został umożliwiony poprzez wyznaczenie dodatkowego pasa ruchu.

Sygnalizację świetlną przeprogramowano też na skrzyżowaniu ulic Sobieskiego, Zygmunta Augusta i Towarowej. Zlikwidowano możliwość skrętu w lewo z ulicy Sobieskiego w ulicę Zygmunta Augusta (z wyłączeniem autobusów), co ma poprawić przepustowość ulicy Sobieskiego. Dojazd do ulicę Zygmunta Augusta jest możliwy po nawrocie na rondzie ks. bp. Ignacego Jeża.

Ponadto w celu dojazdu do ulicy Banacha, Zygmunta Augusta i Piłsudskiego z pominięciem ulicy Sobieskiego utrzymany został ruch dwukierunkowy na całej długości ulic Chodkiewicza i Żółkiewskiego.

Natomiast na skrzyżowaniu ulic 3 Maja, Wolności i Kołłątaja utrzymany został zakaz skrętu w lewo z ulicy Wolności w ulicę Kołłątaja.

– Na skrzyżowaniu ulic Kołłątaja, Tuwima i Wita Stwosza wprowadzono możliwość skrętu w lewo z ulicy Kołłątaja w ulicę Tuwima dla jadących w kierunku centrum z wprowadzeniem „łamanego” pierwszeństwa przejazdu w tej relacji  oznajmia Tomasz Orłowski. – W związku z wprowadzoną zmianą wyłączono sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu. Dla poprawy bezpieczeństwa pieszych wyłączono z ruchu wewnętrzne pasy ulicy Tuwima przy skrzyżowaniu w celu wykonania azylu dla pieszych.

Przypomnijmy, że w 2024 roku przejazd pod wiaduktem na ul. Szczecińskiej był zamknięty dla ruchu od maja do września. PKP PLK nie poinformowała jeszcze ile potrwają tegoroczne utrudnienia. Według pierwotnych planów nowy wiadukt ma być gotowy w połowie 2025 roku.

Zdjęcia: Tomasz Wojtalik

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wykorzystujemy cookies (ciasteczka) do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Cookies settings
Akceptuj
Odrzuć
Polityka prywatności i pliki cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive
Polityka cookies
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Zbliżenia z siedzibą pod adresem 76-200 Słupsk al. Sienkiewicza 1/3.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. a)      dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. b)      tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. c)       utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  1. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”  (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  2. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  1. a)      „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  2. b)      pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  3. c)       „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  4. d)      „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  5. e)      „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  1.  Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies.
  2. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  3. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
Save settings
Cookies settings