Przed nami koncert z cyklu „Kameralne środy” w słupskiej filharmonii

W środę, 26 marca, w filharmonii Sinfonia Baltica w Słupsku odbędzie się koncert w ramach cykluKameralne środy”. Początek o godzinie 18:00.
– To niepowtarzalna okazja, aby zanurzyć się w magii muzyki w kameralnym, pełnym emocji wydaniu. W programie znajdą się dzieła mistrzów oraz utwory mniej znane, ale równie piękne, wykonywane przez znakomitych artystów. Zapraszamy na intymne spotkanie z muzyką w atmosferze, w której każdy dźwięk brzmi jeszcze pełniej – zachęcają organizatorzy.

Wystąpią:
Marzena Ostryńska – sopran
Małgorzata Priebe – sopran
Anna Mosakowska (w zastępstwie za Aleksandrę Kozłowską) – mezzosopran
Krzysztof Lorek – tenor
Zuzanna Lisiecka-Madeja – fortepian

Bilety w cenie 20 zł dostępne są w kasie filharmonii oraz za pośrednictwem strony:
https://biletyna.pl/event/view/id/497355

Program:

  1. W.A. Mozart – Aria Królowej Nocy „Der Hölle Rache” z opery „Czarodziejski flet”, wyk. Marzena Ostryńska 1.
  2. G.F. Händel – „Every valley shall be exalted” z oratorium „Mesjasz”, wyk. Krzysztof Lorek
  3. W.A. Mozart – Aria Giacinty „Che scompiglio, che flagello” z opery „La finta semplice”, wyk. Aleksandra Kozłowska
  4. Ch. Gounod – Aria Julii „Ah! Je veux vivre” z opery „Romeo i Julia”, wyk. Małgorzata Priebe
  5. G. Rossini – Aria Berty „Il vecchiotto cerca moglie” z opery „Cyrulik sewilski”, wyk. Aleksandra Kozłowska
  6. S. Moniuszko – Aria Hanny „Do grobu trwać w bezżennym stanie… Któraż to, któraż tej ziemi córa” z opery „Straszny dwór”, wyk. Małgorzata Priebe
  7. K. Kurpiński – Polonaise variées, wyk. Marzena Ostryńska
  8. R. Schumann – pieśni z cyklu „Dichterliebe”:”Im wunderschönen Monat Mai”, „Wenn ich in deine Augen seh”, „Ich grolle nicht”  wyk. Krzysztof Lorek
  9. F. Liszt – „Freundvoll und leidvoll”, wyk. Aleksandra Kozłowska
  10. F. Nowowiejski – „Kazała mi mama”, wyk. Marzena Ostryńska
  11. M. Musorgski – „Hopak”, wyk. Aleksandra Kozłowska
  12. S. Gastaldon – „Musica proibita”, wyk. Aleksandra Kozłowska
  13. E. Dell’Acqua – „Jaskółka”, wyk. Marzena Ostryńska
  14. K. Szymanowski – Pieśń Roksany z opery „Król Roger”, wyk. Małgorzata Priebe
  15. P. Łukaszewski – „Głosy ptaków już opadły” ze zbioru 3 pieśni na sopran i fortepian do słów Jarosława Iwaszkiewicza „Prawdy ukryte”, wyk. Małgorzata Priebe
  16. J. Strauss – Aria Adeli „Taki pan jak pan” z opery „Zemsta nietoperza”, wyk. Marzena Ostryńska
  17. J. Dove – Aria Adelaidy „It’s my wedding” z opery „Enchanted pig”, wyk. Małgorzata Priebe
  18. G. Puccini – „A te”, wyk. Krzysztof Lorek

Zuzanna Lisiecka-Madeja – ukończyła z wyróżnieniem: Państwową Szkołę Muzyczną I st. im. Grażyny Bacewicz w Gdańsku-Wrzeszczu (w klasie mgr Barbary Kuc) oraz Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. Fryderyka Chopina w Gdańsku-Wrzeszczu (w klasie mgr Małgorzaty Stożyńskiej). Studiowała w Akademii Muzycznej w Gdańsku (studia licencjackie i magisterskie) pod kierunkiem dra Kordiana Góry. W 2018 roku uzyskała tytuł doktora w zakresie sztuk muzycznych. Obecnie pracuje w gdańskiej Akademii Muzycznej w charakterze pianisty-korepetytora na Wydziale Wokalno-Aktorskim oraz w Zespole Szkół Muzycznych w Gdańsku-Wrzeszczu jako nauczyciel fortepianu oraz pianista-akompaniator.

Swoje umiejętności jako pianistka prezentowała na licznych festiwalach: Festiwalu Pianistycznym im. Izy Garglinowicz w Olsztynie, Konferencji Doktorantów Uczelni Artystycznych, Międzynarodowym Letnim Festiwalu Kultury i Sztuki w Helu, Oliwskim Ratuszu Kultury; na wielu koncertach organizowanych przez rozmaite instytucje: Akademię Muzyczną w Gdańsku, Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, Operę Bałtycką w Gdańsku; czy na recitalach w ramach cyklów: „Chopin nad wodami Motławy”, „Chopin na Gdańskich Przedprożach”, „Wieczory Muzyczne u św. Boboli” i „Muzyka w Altanie” organizowanym przez Polski Chór Kameralny w Sopocie i wielu innych. Wzięła udział w Maratonie Chopinowskim w Warszawie organizowanym przez Polskie Radio Chopin wykonując wszystkie pieśni Fryderyka Chopina u boku wybitnych śpiewaków: Anny Fabrello, Ewy Marciniec, Krzysztofa Bobrzeckiego i Ryszarda Minkiewicza. Jako pianista-korepetytor brała także udział w przygotowaniu i wykonaniu oper „Cosi fan futte” (2015 r.) i „Don Pasquale” (2022 r.) w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Koncertowała w Niemczech, Austrii, Włoszech i Irlandii.

W 2019 roku nakładem wydawnictwa „Soliton” ukazała się jej solowa płyta „Schubert/Liszt – Schwanengesang”. Jest autorką wydanej w 2021 roku monografii zatytułowanej „Wpływ liryki wokalnej na interpretację transkrypcji cyklu Schwanengesang Franza Schuberta wg Ferenca Liszta”.
W swojej pracy pedagogicznej również uzyskiwała sukcesy – jej uczniowie zdobywali nagrody na Konkursach Pianistycznych – zarówno solowych jak i kameralnych. Jako pianista akompaniator przyczyniła się do zdobycia licznych nagród uczniów oraz zdobyła wiele dyplomów za wyróżniający się akompaniament.

Krzysztof Lorek – ukończył śpiew solowy w Szkole Muzycznej II st. im. Zygmunta Noskowskiego w Gdyni w klasie mgr Bogny Forkiewicz. Na trzecim roku zajął pierwsze miejsce na Festiwalu Wokalnym im. Marii Stankowej w Olsztynie. Kilka tygodni później zdobył również nagrodę specjalną im. Maestro Jana Kusiewicza na I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki, organizowanym przez Akademię Muzyczną w Gdańsku.
W roku 2020 rozpoczął studia na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie śpiewu solowego dra hab. Roberta Kaczorowskiego. W 2021 roku studiował również na Wydziale Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Gdańsku, w specjalności Teoria Muzyki. Od czasu rozpoczęcia studiów bierze aktywny udział w życiu muzycznym Trójmiasta. Zajmuje się wszelkimi dziedzinami muzyki wokalnej, od muzyki dawnej, przez chóralistykę, po solowe partie operowe. Jednak w jego życiu muzycznym szczególne miejsce zajmuje muzyka oratoryjno-kantatowa: m.in. solowa partia tenorowa w „Stabat Mater” Józefa Haydna (dyr. George Tchitchinadze), w Oratorium Bożonarodzeniowym Camille’a Saint-Saënsa, partia solo oraz chóry w „Magnificat” Jana Sebastiana Bacha (dyr. Przemysław Stanisławski), czy partia Pana w kantacie „Der Streit zwischen Phoebus und Pan” Jana Sebastiana Bacha, przygotowana pod kierunkiem prof. dr hab. Jadwigi Rappé i prof. dr hab. Witosławy Frankowskiej. Uwielbia pieśniarstwo (grał liczne koncerty z „Dichterliebe” Roberta Schumanna). Zajmuje się także twórczością operową, jego debiut na scenie operowej odbył się 28 kwietnia 2023 r. w Operze Bałtyckiej w Gdańsku, gdzie miał okazję zaśpiewać trzy solowe partie tenorowe (Imbryk, Arytmetyka oraz Żaba) oraz partie chóralne w spektaklu akademickim „L’enfant et les sortilèges” (fr. „Dziecko i czary”) Maurice’a Ravela, pod batutą Michała Krężlewskiego. Jego koncertem dyplomowym licencjackim była premiera operowa „Czarodziejskiego fletu” Wolfganga Amadeusza Mozarta, gdzie wystąpił w roli Tamina; spektakl miał miejsce 5 czerwca 2024 r., na Scenie Kameralnej Teatru Wybrzeże w Sopocie, pod batutą Sylwii Janiak-Kobylińskiej.
Od 2024 roku jest studentem Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie śpiewu solowego prof. dr hab. Ewy Marciniec oraz mgra Tomasza Raffa.
Od 2024 roku jest pierwszym tenorem zespołu Simultaneo, kierowanego przez dra hab. Karola Kisiela, z którym koncertuje w całej Europie. Jednym z ważniejszych wydarzeń zespołu było otwarcie Festiwalu „Warszawska Jesień” w roku 2024. Z zespołem wystąpił również na koncercie kończącym 8. Dni Muzyki Wokalnej w Gdyni, na festiwalu muzycznym NOMUS w Nowym Sadzie w Serbii oraz na koncercie z wykonaniem utworu „Drone Mass” Johanna Johannsona. Zespół zajmuje się wykonawstwem muzyki dawnej oraz współczesnej.
Współpracuje także z chórami i zespołami wokalnymi, takimi jak Goldberg Vocal Ensamble (premiery mszy W. Dankowskiego, Oratorio secondo Johanna Daniela Puckitza oraz jego kantat i mszy) czy chór Opery Bałtyckiej w Gdańsku (premiera i spektakle „Latającego Holendra” Richarda Wagnera, spektakle „Aidy” Giuseppe Verdiego). Od 2022 do 2024 roku był Przewodniczącym Koła Artystyczno-Naukowego Canto lirico przy Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku, w 2024 roku objął funkcję Zastępcy Przewodniczącego. Bardzo często prowadzi koncerty organizowane przez Akademię Muzyczną w Gdańsku (m.in. recitale dyplomowe, koncerty uczelniane z cyklu „Czwartki z aMuz”, koncerty Koła Artystyczno-Naukowego Canto lirico czy koncerty wydziałowe). Jest także bezpośrednim organizatorem wielu koncertów wokalnych (cykl koncertów studenckich „Skarbnica Muzyki Wokalnej”) oraz wokalno-instrumentalnych (koncert muzyki Jana Sebastiana Bacha „Pokuta i Żal — muzyka na czas Wielkiego Postu”, w którym wzięli udział studenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego oraz orkiestra projektowa Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Gdańsku).
We wrześniu 2023 r. brał czynny udział w Kursie Mistrzowskim dla śpiewaków im. Marii Fołtyn w Sopocie, prowadzonym przez prof. dra hab. Bogdana Makala oraz dra Jacka Szymańskiego. W lutym 2024 oraz w lutym 2025 brał udział w 41. i 42. Międzynarodowym Kursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju w klasie prof. dra hab. Bogdana Makala.
W 2024 r. został stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz uzyskał Stypendium Rektora Akademii Muzycznej w Gdańsku za szczególne osiągnięcia artystyczne.

Małgorzata Priebe – jest absolwentką Śpiewu Solowego w klasie prof. dra hab. Ryszarda Minkiewicza oraz dra hab. Krzysztofa Bobrzeckiego oraz Dyrygentury Chóralnej w klasie prof. dra hab. Marka Rocławskiego na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Obecnie wykłada Emisję Głosu na macierzystej uczelni i jest uczestniczką Szkoły Doktorskiej. Studiowała także w The Royal Danish Academy of Music w Kopenhadze. Prowadzi wszechstronną działalność muzyczną, wykonując muzykę współczesną, operową, a także rozrywkową. Kreowała m.in. role Amora w operze Orfeusz i Eurydyka C. W. Glucka, Księżniczki i Ognia w operze Dziecko i czary M. Ravela oraz Moniki w operze Medium G. C. Menottiego. W 2023 roku otrzymała nominację Rektora Akademii Muzycznej w Gdańsku w konkursie o Laur Czerwonej Róży dla najlepszego studenta województwa pomorskiego. Współpracowała jako solistka z wieloma orkiestrami, m.in. Orkiestrą Filharmonii Zielonogórskiej, Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej i Orkiestrą Opery Śląskiej. Występowała na deskach Opery na Zamku w Szczecinie, Warszawskiej Opery Kameralnej oraz Opery Bałtyckiej w Gdańsku. W 2024 roku została laureatką V Międzynarodowego Konkursu Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Operze Śląskiej w Bytomiu.. W 2025 roku ukaże się jej debiutancka płyta Unsung realizowana dzięki Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska, które otrzymała w 2024 roku. Równolegle zajmuje się także wykonawstwem muzyki chóralnej. Od ośmiu lat współpracuje z utytułowanym Zespołem Wokalnym Art’n’Voices, z którym zdobyła między innymi Fryderyka 2021 w kategorii Album Roku – Muzyka Współczesna. oraz Grand Prix International A Cappella Contest Leipzig 2023 w Niemczech.

Marzena Ostryńska – sopran koloraturowy, wokalistka, śpiewaczka. Od 2007 roku związana z Operą Bałtycką w Gdańsku. Ukończyła z wyróżnieniem studia licencjackie na kierunku Śpiew Solowy na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie śpiewu prof. dr hab. Wiesławy Maliszewskiej. Laureatka Nagrody im. Bogny Sokorskiej dla Najlepszego Głosu Koloraturowego na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Bella Voce” w Busku Zdroju 2022. Na swoim koncie ma liczne koncerty z repertuarem zarówno operowym, jak i rozrywkowym w kraju i za granicą. Przez przeszło dziesięć lat współpracowała z jednym z największych w Europie festiwali rossiniowskich – Rossini in Wildbad, w ostatnich latach do współpracy zapraszał ją m.in. Festiwal Mozartowski Mozartiana, Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Słupsku oraz tak znamienite zespoły, jak Capella Gedanensis czy Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis. Marzena wykonywała m.in. partie Królowej Nocy w operze „Czarodziejski Flet” Wolfganga Amadeusza Mozarta, Ognia, Słowika i Księżniczki w operze „Dziecko i Czary” Maurice Ravela, Vagaus w oratorium wojskowym “Judyta Triumfujaca” Antonio Vivaldiego, Simone w operze „Olimpia z Gdańska” Zygmunta Krauze, Pazia w „Rigoletto”.

Aleksandra Kozłowska – mezzosopran. Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Suwałkach na wydziale wokalnym. Obecnie studentka III roku studiów licencjackich na wydziale wokalno – aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. dr hab Anny Fabrello. Jest laureatką II miejsca oraz nagrody specjalnej przyznanej przez dr. hab Dorotę Radomską na Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. prof Haliny Słonickiej w Suwałkach. Brała udział w produkcjach takich jak ,,Nowy Don Kichot czyli sto szaleństw’’ S.Moniuszki, ,,Carmen’’ G.Bizet’a czy ‚,Aida’’ G. Verdiego. Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich kształcąc się pod okiem wybitnych profesorów takich jak: Bogdan Makal, Joanna Freszel, Agata Bieńkowska, Luisa Montipó czy Wiesław Ochman który wraz z dyrektorem artystycznym przyznał jej nagrodę specjalną za wysoki poziom artystyczny. W tym sezonie czekają na nią nowe wyzwania takie jak: ,,Wesele Figara’’ W. A. Mozarta, ,,Król Roger’’ K. Szymanowskiego oraz ,,Carmina Burana” C. Orffa.

Anna Mosakowska
– mezzosopran. Studentka drugiego roku śpiewu solowego na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie prof. dr hab. Anny Fabrello. Przez wiele lat była związana z Akademickim Chórem Politechniki Gdańskiej oraz Polskim Narodowym Chórem Młodzieżowym. Anna uczestniczyła w wielu kursach wokalnych prowadzonych przez m.in.: Susanne Kelling, Marion Eckstadt, Bogdana Makala oraz Wiesława Ochmana, który przyznał Annie Nagrodę Najlepszego Głosu Żeńskiego.
Do ostatnich osiągnięć Anny Mosakowskiej można zaliczyć:
• I Nagrodę oraz Nagrodę Specjalną za wykonanie pieśni Fryderyka Chopina na I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Fryderyka Chopina w Gdańsku,
• II Nagrodę na XIV Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach
Aktualnie Anna Mosakowska jest stypendystką Europa Chor Akademie w Görlitz, w ramach którego występuje zespołowo oraz solistycznie w wielu salach koncertowych w Niemczech.

Źródło / Zdjęcia: Filharmonia Sinfonia Baltica w Słupsku

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wykorzystujemy cookies (ciasteczka) do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Cookies settings
Akceptuj
Odrzuć
Polityka prywatności i pliki cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive
Polityka cookies
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Zbliżenia z siedzibą pod adresem 76-200 Słupsk al. Sienkiewicza 1/3.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. a)      dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. b)      tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. c)       utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  1. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”  (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  2. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  1. a)      „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  2. b)      pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  3. c)       „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  4. d)      „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  5. e)      „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  1.  Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies.
  2. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  3. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
Save settings
Cookies settings