W Szkole Podstawowej nr 6 w Słupsku otwarto Centrum Kreatywno-Edukacyjne [ZDJĘCIA]

W Szkole Podstawowej nr 6 w Słupsku oficjalnie otwarto Centrum Kreatywno-Edukacyjne. Inwestycja pochłonęła prawie 300 tys. zł.
Centrum Kreatywno-Edukacyjne to nowoczesna przestrzeń edukacyjna stworzona z myślą o wszechstronnym rozwoju uczniów. To miejsce, które łączy innowacyjne podejście do nauki, kreatywność oraz wsparcie indywidualne, oferując uczniom inspirujące warunki do odkrywania i rozwijania swoich talentów. Dzięki tak zaprojektowanej przestrzeni uczniowie będą mogli nie tylko rozwijać swoje zdolności twórcze, ale także zadbać o równowagę emocjonalną i umiejętność koncentracji. Inspirujące otoczenie sprzyja zarówno swobodnej wymianie pomysłów, jak i świadomej pracy nad własnym rozwojem. To właśnie tutaj kreatywność połączy się z uważnością, a nauka stanie się nie tylko efektywna, ale i przyjemna.

– W Szkole Podstawowej nr 6 były kiedyś dwa mieszkania, bo tak bywało, że przy szkołach budowano mieszkania dla nauczycieli – mówi Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska. – Na parterze mieszkał wieloletni dyrektor SP6, cudowny zresztą, który jeszcze niedawno był na jubileuszu 75-lecia „Szóstki”. Natomiast kiedy już nie było potrzeby, aby te mieszkania taką funkcję pełniły, postanowiliśmy przebudować je na potrzeby „Szóstki”, która jest świetną szkołą. Wszyscy, którzy obserwujemy historię ostatnich lat wiedzą, że jej całe otoczenie nabrało zupełnie innego charakteru. Jest nowoczesne, jest zagospodarowane i jest zadbane. Nie byłoby to możliwe bez aktywności nauczycieli, wsparcia rodziców – za co dziękuję – i bez udziału miasta. Dziękuję też Grzegorzowi Boreckiemu, który jest i dyrektorem i menadżerem szkoły, bo to on nadał jej nowy impuls rozwojowy i to dostrzegamy.

Nowo wybudowane centrum to inwestycja w uczniów, w miejsce, gdzie nauka staje się inspirującą przygodą i każdy może znaleźć coś dla siebie – od rozwijania myślenia projektowego, przez budowanie konstrukcji, aż po twórcze eksperymenty i wsparcie indywidualne.

– Zakres prac był olbrzymi – od kanalizacji, przez instalację elektryczną i wodną – wszystko było tutaj wymienione – informuje Grzegorz Borecki, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 6 w Słupsku. – Wyburzyliśmy też ścianę zgodnie z inwencją twórczą projektantki.

Centrum składa się z dwóch stref zlokalizowanych na parterze i pierwszym piętrze. Na parterze znajduje się „Strefa Design Thinking” – to obszerna przestrzeń stworzona z myślą o rozwijaniu umiejętności twórczego i krytycznego myślenia. Uczniowie tu będą pracować metodą design thinking, czyli podejściem projektowym, które uczy analizowania problemów, poszukiwania innowacyjnych rozwiązań oraz współpracy w grupie. To miejsce, gdzie uczniowie będą planować, eksperymentować i realizować własne pomysły. W tej strefie można kształtować postawy proaktywne i przedsiębiorcze.

Dodatkowo zostaną tu prowadzone debaty uczniowskie, podczas których uczniowie będą się uczyć umiejętności argumentacji, logicznego myślenia i wygłaszania własnych opinii. Uczniowie będą mieli okazję brać udział w dyskusjach, ucząc się jednocześnie szacunku do różnych punktów widzenia. Nieodłącznym elementem tej przestrzeni będzie nauka umiejętności wystąpień publicznych, dzięki czemu uczniowie zyskają pewność siebie i opanują sztukę skutecznej komunikacji prezentowania swoich poglądów.

Na parterze znajduje się również „Studio Terapii Indywidualnej”, gdzie uczniowie znajdą wsparcie emocjonalne i edukacyjne. Przestrzeń ta jest przeznaczona do realizacji indywidualnych zajęć terapeutycznych i zindywidualizowanej ścieżki kształcenia. To miejsce, gdzie uczniowie będą mogli pracować nad swoimi trudnościami w bezpiecznej i spokojnej atmosferze.

Na parterze znajduje się jeszcze komfortowa toaleta.

– Te mieszkania były wyjątkowo zdewastowane i aż trudno uwierzyć, do czego doprowadzili wcześniejsi lokatorzy – oznajmia Krystyna Danilecka-Wojewódzka. – Musieliśmy przeprowadzić generalny remont i wyposażyć pomieszczenia. To, co cieszy szczególnie to pomysł, żeby zaopiekować się dziećmi, które dzisiaj zapewne od nadmiaru bodźców mają utrudnione funkcjonowanie na co dzień wśród swoich rówieśników. Dlatego takie strefy wyciszenia są po prostu potrzebne, a to jak mądrze zostało to wykorzystane świadczy o uważności nauczycieli, zresztą taki program uważności jest u was realizowany. Mam nadzieję, że te strefy wyciszenia, zabawy i relaksacji będą sprzyjały wszystkim uczeniom SP6. Staną się one też inspiracją dla innych naszych placówek oświatowych, bo obiecuję, że będziemy poszukiwali sposobów i środków finansowych, żeby takie miejsca tworzyć w innych szkołach.

Na pierwszym piętrze znajduje się „Strefa Konstrukcyjna – Klocki LEGO”. Jest to przestrzeń przeznaczona dla młodych inżynierów i konstruktorów, wyposażona w zaawansowane zestawy klocków LEGO. Uczniowie będą budować modele, programować roboty, oraz uczyć się podstaw mechaniki i inżynierii. To miejsce, które pobudzi wyobraźnię, wesprze rozwój techniczny i pozwoli odkrywać radość z tworzenia.

Kolejnym miejscem jest „Laboratorium Wyobraźni – Fabryka Pomysłów”. Jest to przestrzeń dla tych, którzy chcą rozwijać swoją kreatywność i innowacyjne podejście do nauki. Uczniowie będą tu eksperymentować z różnymi metodami wspierającymi twórcze myślenie, współpracę, ale też nową technologię.

Ważnym elementem tej strefy będą techniki relaksacyjne oraz trening uważności (mindfulness). Dzięki specjalnym ćwiczeniom oddechowym, medytacji i technikom skupienia, uczniowie nauczą się, jak świadomie zarządzać swoją uwagą, redukować stres i poprawiać swoją zdolność do koncentracji. To tutaj odbędą się sesje burzy mózgów, podczas których uczniowie mogą poszukiwać różnych rozwiązań. Kameralna atmosfera sprzyjać ma również wspólnemu czytaniu, aby rozwijać wyobraźnię, umiejętność interpretacji tekstu oraz dzielenia się refleksjami na temat literatury. Dodatkowo w „Laboratorium Wyobraźni” uczniowie będą mogli rozwijać strategiczne i logiczne myślenie poprzez gry planszowe. To miejsce pełne inspirujących pomysłów, które pobudzi wyobraźnię i zachęci do twórczego działania, rozwijając zarówno umiejętności społeczne, jak i intelektualne uczniów.

Na pierwszym piętrze znajduje się jeszcze drugie „Studio Terapii Indywidualnej”, a także nowoczesna toaleta.

– Szczególnie skupiliśmy się na dzieciach, które wymagają wsparcia – tłumaczy Grzegorz Borecki. – Tych dzieci mamy naprawdę sporo i to jest fala narastająca. Nie mieliśmy takich pomieszczeń wyciszających – trochę odmiennych od tych typowo szkolnych – gdzie dziecko może się skupić, skoncentrować, a nauczyciel może z nim popracować innymi metodami niż te w szkolnych klasach. Chciałbym bardzo serdecznie podziękować wszystkim pracownikom szkoły, przede wszystkim pani Iwonie Nowocińskiej, która włożyła naprawdę bardzo dużo serca, zaangażowania i wysiłku, bo tak naprawdę ona dopilnowała wielu elementów. Również pani projektantka Amanda Ruszczyńska dołożyła wszelkich starań, żeby te pomieszczenia wyglądały tak, jak wyglądają teraz.

Nowo zaprojektowane i zmodernizowane przestrzenie edukacyjne w budynku słupskiej „Szóstki” zostały wyposażone w nowoczesne technologie oraz komfortowe elementy, które tworzą wyjątkową atmosferę sprzyjającą nauce i rozwojowi kreatywności. Każde z pomieszczeń ma dostęp do sieci internetowej, oraz na każdej kondygnacji znajdują się 75″ ekrany interaktywne, które umożliwiają dynamiczne prezentowanie pomysłów, współpracę na odległość oraz angażowanie uczniów w różnorodne zajęcia edukacyjne.

Zamiast tradycyjnych ławek na uczniów czekają wygodne siedziska w postaci puf, które umożliwiają elastyczność w organizowaniu przestrzeni i stworzenie bardziej swobodnej atmosfery. W pomieszczeniach znajdują się także podwyższenia w postaci stopni schodowych, które pełnią funkcję zarówno estetyczną jak i praktyczną, zapewniając komfort podczas wspólnych sesji czy pracy w grupach.

Łączny koszt inwestycji to około 300 tys. zł, które pochodziły z budżetu miasta.

Zdjęcia: Wojciech Bielecki

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wykorzystujemy cookies (ciasteczka) do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Cookies settings
Akceptuj
Odrzuć
Polityka prywatności i pliki cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive
Polityka cookies
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Zbliżenia z siedzibą pod adresem 76-200 Słupsk al. Sienkiewicza 1/3.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. a)      dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. b)      tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. c)       utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  1. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”  (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  2. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  1. a)      „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  2. b)      pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  3. c)       „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  4. d)      „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  5. e)      „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  1.  Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies.
  2. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  3. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
Save settings
Cookies settings