Słupscy badacze wspierają małe i średnie firmy

Naukowcy z Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku rozpoczęli ogólnopolski projekt badawczy, którego celem jest analiza, w jaki sposób małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce wykorzystują narzędzia cyfrowe do tworzenia innowacji i budowania przewagi konkurencyjnej.

Badacze z Instytutu Zarządzania cyklicznie prezentują założenia projektu przedsiębiorcom, by zachęcić ich do udziału w badaniach.
Fot. IZ UP w Słupsku / Badacze z Instytutu Zarządzania cyklicznie prezentują założenia projektu przedsiębiorcom, by zachęcić ich do udziału w badaniach.

Dzięki uzyskanemu finansowaniu w wysokości blisko pół miliona złotych, badacze z Instytutu Zarządzania Uniwersytetu Pomorskiego zamierzają nie tylko zidentyfikować aktualne potrzeby firm, ale również dostarczyć im praktycznych wskazówek wspierających cyfrową transformację.

Projekt „Narzędzia cyfrowe w zarządzaniu procesami innowacyjnymi małych i średnich przedsiębiorstw” realizowany  będzie do 2027 roku. W jego ramach planowane są badania ankietowe i pogłębione wywiady z przedstawicielami blisko tysiąca firm z całej Polski, w tym z regionu słupskiego. Celem jest dogłębna analiza zakresu i skuteczności wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennej działalności MŚP.

– To badanie ma realną wartość praktyczną – podkreśla dr Ewa Matuska, kierownik projektu i dyrektor Instytutu Zarządzania. – Chcemy pomóc firmom zrozumieć, gdzie dziś są na mapie cyfryzacji i jakie działania warto podjąć, by zwiększyć swoją konkurencyjność. Dzięki wynikom projektu przedsiębiorcy będą mogli podejmować lepiej uzasadnione decyzje inwestycyjne, dostosowane do realnych potrzeb rynkowych.

Co istotne, firmy biorące udział w badaniu zyskają nie tylko wiedzę, ale również możliwość skorzystania z platformy benchmarkingowej. Narzędzie to pozwoli im na samoocenę stopnia cyfryzacji oraz porównanie się z innymi podmiotami z sektora – lokalnie i krajowo. To cenna wskazówka dla firm, które planują rozwój i chcą inwestować w innowacje technologiczne.

Wyniki badań zostaną udostępnione w postaci raportu, który trafi zarówno do przedsiębiorców, jak i instytucji wspierających sektor MŚP. Dodatkowo Instytut Zarządzania Uniwersytetu Pomorskiego planuje organizację ogólnopolskiej konferencji, podczas której przedstawione zostaną kluczowe wnioski oraz rekomendacje dla biznesu.

Dzięki zaangażowaniu naukowców i współpracy z lokalnym biznesem, projekt ma szansę realnie wpłynąć na przyspieszenie cyfryzacji w Polsce – z korzyścią dla rozwoju gospodarczego regionów i całego kraju.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wykorzystujemy cookies (ciasteczka) do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Cookies settings
Akceptuj
Odrzuć
Polityka prywatności i pliki cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive
Polityka cookies
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Zbliżenia z siedzibą pod adresem 76-200 Słupsk al. Sienkiewicza 1/3.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. a)      dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. b)      tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. c)       utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  1. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”  (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  2. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  1. a)      „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  2. b)      pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  3. c)       „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  4. d)      „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  5. e)      „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  1.  Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies.
  2. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  3. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
Save settings
Cookies settings